ljuva måndag!

Finns de något bättre än att slippa ställa klockan på morgonen, sova ut, ligga kvar i sängen och bara veta att du är ledig och kan stiga upp precis när du vill.. love it !
 
Ja, ungefär så var min morgon ! Vaknade dock 7 istället för 9 som jag hade hoppats på.. Kissnödig i vanlig ordning de första man gör när man stiger upp, sen snosade jag ner i täcket igen och även bebis var vaken i magen, vilken känsla ! Trots att jag bara är i v.22 och känner de "små" sparkarna blir man så lycklig av nya livstecken hela tiden, tänk vad de växer där inne nu ! 

Kan tycka att början av gravititeten var rätt jobbig, ta mig rätt..
Först och främst hålla en hemlighet som man egentligen bara vill berätta för allt och alla, vår lycka och de störta som händer oss i våra liv ! Långa veckors väntan och oro innan man kan börja slappna av.. fast slappna av gör man väl aldrig riktigt, njuter, det gör jag.. men en känsla och rädsla att något ska gå snett mot senare delen av graviditeten finns alltid där och små skrämmer en när man minst anar det, men egentligen, vad hjälps de? Oro kommer alltid finnas där, och ännu värre när bebis kommer ut och vi ska skydda dig för resten av livet.. Efter ultraljudet kändes allting betydligt bättre när vi fick se dig (jag för andra gången) och allt såg fint ut ! Nu längtar jag  till varje besök hos BM för att höra ditt hjärta slå och se hur du växer.
Fortsätt att sparka och vara glad bebis, jag hoppas du mår bra där inne <3
 
nu slirade jag iväg i tankarna i vanlig ordning..
 
ledig dag ja, har ätit min frukost i sängen idag bara för att.. 
ligger fortfarande kvar i sängen och smsat med min Michaela i typ två timmar, läser bloggar, kollar inredningssidor och babyprylar.. Har ett mission på stan idag att hitta en vas som jag suktar efter, när jag vill ha något vill jag ha de nu, påengång och helst igår ! Så vi får se vad staden har att erbjuda! Helst hade jag åkt till piteå idag, då jag tycker luleå har fruktansvärt dåligt utbud på inredning, nåväl, piteå får bli en annan dag, mycket jag ska hinna med när jag är ledig !
 
 
Bockar av en frukost i sängen med äggmackor, mitt nya "måste ha" till frukost, nom nom <3
 
nu väntas bara resten av dagen, tvätta, städa, göra stan, dejt med josse, baka, dra fram alla snygga höst stövlar och boots som ska putsas och smörjas och sprayas innan de blir redo för regn och rusk och inte minst snö.. nåväl, jag har och göra idag så jag börjar med att lämna sängen !

ha en bra dag, eller som man egentligen bör säga.. Skaffa dig en bra dag ! du väljer hur den ska bli ;)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0